HTML

mozi gyermekei

Friss topikok

Címkék

Mi lesz Orbán Viktor után?

2014.09.27. 19:34 komediasz

Tudom a kérdés még nem aktuális. Jelen pillanatban még négy évig biztosan nem, de jó eséllyel sokkal tovább nem.

De egyszer lesz váltás mert a világon előbb vagy utóbb minden változik. A legnagyobb kérdés jelen pillanatban, hogy akkor mi lesz. Ez érdekli jelen pillanatban az ellenzék nagy részét. Jól láthatóan a pártok többségét nem a Fidesz legyőzése érdekli, hanem  hogy melyikük lesz a második erő mögöttük. Egyszerű logika alapján azt gondolják, hogy ha megtörténik a bukás akkor a második fog az első helyére lépni.

Biztos, hogy a Fideszen belül is megy már a gondolkodás, hogy mi illetve, hogy ki lesz Orbán Viktor után. De nekünk sokkal inkább az a kérdés, hogy mi lesz. A jelenlegi helyzetből, főként az ellenzék állapotából és a Fidesz erejéből indulunk ki, akkor még legalább még  8 évig jelenlegi erők maradnak, ami azt jelenti, hogy 12 éven át egy erő irányította az országot.

Ha hiszünk az „orbáni vízió”-ba akkor ez idő alatt az ország felfejlődhet osztrák szintig. Ha nem hiszünk benne akkor szét is eshet. Ettől függetlenül a legnagyobb csapás a váltáskor következhet be.

Tisza 15 évig vezette Magyarország kormányát. Más kor, más helyzet nem lehet összehasonlítani hisz alattuk volt egy világháború. De érdekes kis anekdota, hogy az utánuk jövő kormány annyira nem ismerte a külpolitikai viszonyokat, hogy 1919-ben nőt küldött Svájcba tárgyalni, ami azért érdekes mert Svájcban 1971-ben adtak a nőknek szavazójogot. A tárgyalás nem meglepő módon sikertelen volt.

Hogy miért írtam le ezt a réges-régi legendát? Azért, hogy lássuk, hogy egy hatalom ha sokáig fenn áll és teljesen kiszorítja a másik oldalt annak van egy olyan következménye is, amelyik váltásnál jön elő. Nevezetesen, hogy ha olyan brigád jön aki soha nem látott bele a dolgokba, nincs külföldi kapcsolatai akkor az ország fizeti a tanulópénzt. Nem olyan nagy hibákkal mint 1920-ban, de sok kicsi se kell. Nem lehet egyik pillanatról a másikra átlátni az egész politikai rendszer működését.

Ezért nem szabad fennmaradnia egyetlen egy hatalomnak se sokáig. A több váltásnál mindig lesznek olyan emberek, akik az adott oldalnak mint szakértők segíthetnek.Ezért is lehet Amerikában csak egyszer ismételnie az elnöknek. A demokrácia legnagyobb előnye, hogy békés átmenetet biztosít a váltásoknál. Azonban ha nem működik a váltógazdaság akkor a pont a demokrácia egyik elsődleges pozitívuma veszik el.

Persze ez nem a jelen problémája, hisz 8 évnél járunk 12 év is bőven belefér. Talán még 16 is. A probléma igazából az, hogy még a csírája sincs meg sehol egy lehetséges alternatívának. A jelenlegi baloldali pártok egyértelműen nem tudják megszólítani a választókat. A Jobbik  megosztó és ezért valószínűsíthetően 20-30 % fölé soha nem fognak menni, mert a radikalizmusnak van egy határa (kivéve ha nagyobb esemény történik, háború vagy járvány stb.).

Magyarország jövőjét az fogja eldönteni, hogy hogy fog megbukni a Fidesz. Aki utána jön elfogadja-e a nagy horderejű változásokat vagy nem. Mennyi olyan szakértője lesz aki ismeri a nemzetközi viszonyokat, van kapcsolata és azokat használni is tudja. Ez lesz a meghatározó számunkra.  Még látszólag a jövő zenéje, de a valódi alternatívának már meg kéne jelennie, mert hosszú a kapcsolat építés útja. Új párt, vagy egy régi teljes megújulása fog váltást hozni? Jelenlegi helyzetben ennek a kiépítése a legfontosabb, de látszatra csak régi már megbukott emberek foglalkoznak ezzel. Kár lenne, ha egy esetleges bukásnál az ország is nagyot bukna, mert nem talál semmilyen második erőt…….

 

 

110 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mozigyermekei.blog.hu/api/trackback/id/tr776737267

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

easywork 2014.09.27. 23:59:53

A meggy vagy egy gy vagy öt. Mindegyis.
Orbán után éhínség vagy sivatag jöhet, más opció nincs. Legalábbis nekünk, írnitudóknak.
A mai ötévesek viszont egy élhetőbb otthont találnak, hiszen mi és a tetves politikai elitünk már régen porlad.
Talán mint nagy államfőként gondolnak ránk? Biztosan nem.
Digitalizálva van az utolsó fingunk is és nem lehet legendákat gyártani utólag.

conchita wurst 2014.09.28. 00:22:30

Azon kívül hogy a helyesirás sem megy, meg a fogalmazás se, ökörségeket hordasz össze.

'Ha hiszünk az „orbáni vízió”-ba akkor ez idő alatt az ország felfejlődhet osztrák szintig. Ha nem hiszünk benne akkor szét is eshet.'

Bajnai hazudozott ilyesmit, nem Orvbán.

BelAmi 2014.09.28. 01:41:18

Nem kell aggódni. Az emberi "alkalmazkodás" (és becstelenség) örök és határtalan.

2014.09.28. 07:39:07

Tessék?

Nem tetszettek ébren lenni, amikor egy európai ország miniszterelnöke a helyi szokások szerint laza erkölcsű nőknek kijáró gesztussal próbálta üdvözölni India vezető politikusnőjét?
Nem tetszenek észrevenni, hogy az ország fejlesztésére kikuncsorgott EU pénzekből stadionokat meg idomított majmokra épülő összeszerelő üzemeket hozunk létre, miközben szétrohadnak az egyetemek?

Ez nem a jövő, hanem a végtelenül szánalmas JELEN...

klacus 2014.09.28. 07:59:08

@Kedves Loránd x: Nyilván tele vagyunk mérnökökkel, és kutatás fejlesztési központokkal is. Gondolom tenmagad is beadtál már valami újítást a szabványügyibe, csak húszat a múlt héten igaz-e? gondolom jó sok embernek is munkát adsz, járulékot, adót, áfát fizetsz stb. Én spec ezt csinálom, ezért akadok ki a fajtádon, mivel nekem most jobb. Nem jó, de jobb.

A jelen tehát mindig szar, de a múlt se volt kutya, a jövő pedig kilátástalan, ha így érzel az azért van, mert képtelen vagy a kihívásoknak megfelelni. Márpedig nemzetünk egyvalamiben világbajnok, az pedig az alkalmazkodás. Sok száz éves rutin, a hogyan éljem túl nevű sport errefelé.
A jelenben a hangzatos kinyilatkoztatásokon túl, talán annyi a különbség, hogy tudják mi a birka nyírás és a nyúzás közötti átmenet. Elvtársaid ezt nem tudták. Azok az emberek akik hajlamosak saját magukon segíteni, előrébb juthatnak, mert van rá esély, ha kívülről várod a jólétedet, nos akkor az sosem jön el. Se itt, se nyugaton.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.28. 08:01:41

Orbán még lesz kb. 2026-ig. Aztán lemond. Addigra lesz más ellenzék is, nem csak a mai borzalmas ellenzék.

RevoltED 2014.09.28. 08:09:01

Ebben tévedsz, mert már Orbán saját maga bejelentette, hogy 2017-től nem kíván az ország első embere lenni és sejtelmesen, de érthetően tett egy utalást is utódjára, Lázárra... Orbán 2017-től köztársasági elnök lesz.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.09.28. 08:34:06

Jelen felállás szerint Orbán Viktor után Lázár János lesz. Esetleg valamelyik másik ifjú titán. A 2 millió hívő cseréli a portrét a hitvesi ágy fölött, aztán ennyi.

Éhes_ló 2014.09.28. 08:49:33

Szánalmas pótcselekvés, de addig jó míg erre futja.
A jesivátokban ellenben javíthatnák a nyelvoktatást, vagy egy öreg rebével átnézethetnék, mert így nyelvtanilag is gyenge, nem csak tartalmilag.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.28. 08:53:08

@Rezsicsökkentő Hapcibenő:

Lázár nem lesz soha senki. Orbán nélkül nincs Fidesz. Ha OV lemond vagy átmegy KE-nek, a Fidesz el fogja veszteni a következő választást.

netnepper 2014.09.28. 09:14:08

@maxval a bircaman: "Lázár nem lesz soha senki. Orbán nélkül nincs Fidesz. Ha OV lemond vagy átmegy KE-nek, a Fidesz el fogja veszteni a következő választást. "

Tévedsz, mert Z.Guszti Bácsi lesz a ke. L.Dzsoni Bácsi pedig a me. O.Vitya..., nos ő focizni fog a saját mini stadionjában amit berendeznek neki ott abban a szimpatikus kis gratz melletti szeretet otthonban.

netnepper 2014.09.28. 09:16:08

@klacus: "Márpedig nemzetünk egyvalamiben világbajnok, az pedig az alkalmazkodás. Sok száz éves rutin, a hogyan éljem túl nevű sport errefelé."

Talán a sorozatos ország kihalások terén bemutatott sportgyakorlatokra gondolhatsz.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 09:29:16

@klacus:

Buta orbáncsicska. Ha a jelen törvényeit a jövőben határozzák meg, és visszamenőlegesen felelsz az általad nem ismert, a jövőben keletkező törvény betartásáért, akkor nagyon egyszerű, vagy az orbániumus haszonélvezője vagy, ha azt hiszed, ez csak azon múlik, ki hogyan tud saját magán segíteni. Te benyaltál viktornak, nálad ennyire egyszerű volt, de hidd el még ha nehéz is, vannak olyanok, akik rendelkeznek valódi gerinccel és nem takony lötyög a helyén, mint nálad.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 09:30:38

@maxval a bircaman:

Az első igazság, amit kimondtál. Nehéz volt? Tanuld az érzést, akár normális ember is lehet belőled, ha többször teszed.

nu pagagyí 2014.09.28. 09:53:08

Szerintem az Orbán-rendszer végzete ugyanaz lesz, amit a történelemből már ismerhetünk, a hatalmat teljesen kisajátító jobboldali rezsimekkel kapcsolatban. Belevezetik az országot valamilyen reménytelen kalandba és kapunk ismét egy irtózatos pofont. Szintén történelmi tapasztalat, hogy abból sem fogunk tanulni.

nu pagagyí 2014.09.28. 09:56:24

@RevoltED: "Orbán 2017-től köztársasági elnök lesz."

Esetleg király? Orbán nem fog lemondani a hatalomról, akármilyen posztot is szán magának.

RevoltED 2014.09.28. 10:08:49

@nu pagagyí: az igazság az, nem kell hogy megkoronáztassa magát, mert a köztársasági elnökséggel ő lesz az ország csúcsminisztere és egy illiberális demokráciában vagy autokráciában akár királyi hatalommal ruházhatja fel magát :)

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 10:14:41

Még mindig nem értik, hogy az efféle posztoktól nem több szimpatizánsuk lesz, hanem kevesebb.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 10:15:59

"Biztos, hogy a Fideszen belül is meggy már a gondolkodás, "

Helyesen:

"Biztos, hogy a Fideszen belül is NARANCS már a gondolkodás, "

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 10:18:57

"Ha hiszünk az „orbáni vízió”-ba akkor ez idő alatt az ország felfejlődhet osztrák szintig."

Melyik hülye ígért itt a választást követően nyugati béreket, amennyiben hatalomra kerülnek, Édeske?

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 10:20:40

@nu pagagyí:

Nocsak, a baloldalon már látóasszonyokat is alkalmaznak?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.28. 10:22:21

@cenzuratroll bosszanto:

Mindig az igazat szoktam mondani, csak neked az nem mindig tetszik, mivel pártkatona vagy.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 10:24:47

Ez a két év alatt mindösszesen NÉGY politikai témájú posztot összehozó blogocska egyébként mitől viseli a "mozi gyermekei" nevet?

Netuddki. 2014.09.28. 10:26:13

Bla-bla-bla. Megint rosszul van feltéve a kérdés. A kérdés valójában az, hogy meddig tűri még az istenadta nép, hogy pár kollégiumi szobatárs haver élősködjön rajtunk? Mert amíg tűrnek a zemberek addig vígan eléldegélnek az ilyen szíjjártófélék, akik magas pozícióban több kárt tesznek az országnak mint hasznot.

Netuddki. 2014.09.28. 10:27:35

@polyvinyl: Úgy B+, te fidesznek trollja, hogy lestipistopizta magának a nevet. Lettél volna gyorsabb, akkor te blogolhatnál eme név alatt. Capisi? Ennyire hülyék vagytok? Ja.

Netuddki. 2014.09.28. 10:29:12

@polyvinyl: Ezzel gyakorlatilag azt mondtad, hogy a fideszesek se hisznek benne, hogy az ország gazdasági és egyéb színvonala fejlődni fog. Akkor meg mi a fszt kerestek az ország élén?

Lelki társ · http://www.lelki-tars.com/ 2014.09.28. 10:35:56

Több intelligens vezetőre volna szükség, csak az a baj, hogy hazánkban nincs hagyománya az országért való áldozásnak. Ha valaki igazán tehetséges, az nem a politikában fogja kamatoztatni képességeit, hanem inkább az üzleti szférában és talán nem is Magyarországon. Sajnos.

dr doktorka 2014.09.28. 10:45:56

Orrbányának már azért sincs sok hátra, mert az elméje jól láthatóan megbomlott. Mint az egykori népi demokratikus kollégájának Sztálinnak.
Orrbánya elvtárs háta mögött már a leghűségesebb csicskái is összenéznek egy egy elmebuggyanásakor. A legmegbízhatóbb szolgái is összebeszélnek már a háta mögött. Mindegyikük keresesi a csoportját, amelyikben képes lenne megtartani a jelenlegi hatalmát.
A felszínen még egység van az EU ellenességben, az újraállamoításban, a közpénzek milliárdos lopásaiban. A felszín alatt azonban megy a fosás, hiszen ha ezt az überhatalmat egy nap az ellenzék átveszi, fideszes politikus börtön nélkül nem marad. Ennyi lopást még a Polt Péter se tud tovább takargatni egy új kormány alatt.

Na és a hívők? A batyuk, Blogger Gézák, bölcsbaglyok, Larry Silvensteinek, tralalák és a többi agyhiányos fidióta szolga tömeges öngyilkosságot fog elkövetni, hiszen értelme se lesz tovább az életüknek. Egyesek közülük előtte majd megpróbálnak majd visszamenekülési lehetőséget kérni az egykori pártjukba a maszopba, de hát az árulókat ott is csak kivégeznék.

A jó hír viszont az lesz, hogy a bukás után a magyar birkapörkölt gyártásból a magyar GDP 15%-ot fog ugrani.

dr doktorka 2014.09.28. 10:53:28

@klacus: "Márpedig nemzetünk egyvalamiben világbajnok, az pedig az alkalmazkodás."

Ez teljesen igaz. Erre épített Kun Bélától kezdve, Horthyn, Kádáron, Gyúrcsányon át Orbányáig minden politkus: a nép alkazmakodik a rendszeréhez. Csak jól kell mixelni a fenyítést és a reszicsökkentést. És persze az önámítást nemzetünk nagyságáról.
Hát ezért nem vitte a magyar soha semmire a történelemben. Mert mindig jött egy pár tucat suttyó, aki pártot és rendszert csinál, a 10 milliós birka nép meg mindig alkalmazkodott ezen pár tucat gengszter akaratához.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 11:07:56

@IGAZI_kovi1970:

Bajnai ígért AZONNALI kánaánt, nyugati bérekkel, abban az esetben, ha nyernek. Szedj Cavintont, ha nem emlékszel.

egyetmondok 2014.09.28. 11:13:40

A 2010 után kialakított, új társadalmi,politikai és gazdasági rendszert szerintem bárki jön is a Fidesz után,nem fogja elfogadni.
Tehát a kérdés nem az, hogy ki,és mikor,és hogy hogyan,hanem az,hogy a mostani helyett,amely felváltotta az 1990-2010 közöttit,mit ajánl az új politikai erő. Hogy ez jó vagy nem, jó,azt nem tudom,de hogy másként nem lehet,abban biztos vagyok.
(S ilyen értelemben nincsen semmi okunk magunkat nyugati országokhoz,pl.az USA-hoz hasonlítani.Ott baromi régen nem történt egyetlen egy rendszerváltás se,és szerintem nem is fog.)

nu pagagyí 2014.09.28. 11:33:05

@polyvinyl: Nem kell látónak lenni, elég hozzá a teljes indukció. Ha tetszőleges n esetre érvényes valami, akkor n+1-re is érvényes lesz.

Nemzet helyett egy urakból és szolgákból álló társadalom épül, a magyar jobboldal hagyományainak megfelelően. A szolganép jövője pedig az, hogy a hatalmat birtoklók felhasználják valamire. Jó esetben csak kiárusítják népüket némi személyes haszonért, rossz esetben, félelemből és butaságból feláldozzák idegen érdekekért.

Krisz11 2014.09.28. 11:45:47

"de érthetően tett egy utalást is utódjára, Lázárra...

Az Isten óvjon Lázártól.

"Ezért nem szabad fennmaradnia egyetlen egy hatalomnak se sokáig."

Hülyeség. 12 év alatt azért ki is lehet alakítani egy működő rendszert.
Ha Orbánék megvalósítják az újraiparosítást, a termelés erősítését, külföldi termelő cégek idetelepítését (pl: Apollo, Mercedes, Lego, stb), elérik, hogy az emberek 50%-a bérből éljen és dolgozzon, valamint bölcsészek, szociológusok, meg közgazdászok helyett több mérnököt, természettudóst, szakmunkást, technikust képzünk, akkor már megérte. Mondom ezt közgazdászként.
A mellet jó lenne ha az oligarcha szerű multikat is kicsit letörnék.
Szintén jó irány, hogy az állami cégeknél szempont, hogy hazai termelőkkel bonyolítsák beszerzéseiket.
12 év alatt tehetnének még a népesedésért.
Amit hiányolok, az a közbiztonság. Azért szinte semmit nem tettek.

"a radikalizmusnak van egy határa (kivéve ha nagyobb esemény történik, háború vagy járvány stb"

Már megtörtént/történik. Gondolom ez a körúton nem tűnik fel. Bizonyos helyeken száguldva szaporodja túl a magyarságot az 1,2 milliós kisebbség. Tehetős országokban ez kezelhető pénzzel, nálunk nem. Szabolcsban meg Borsodban már évek óta a magyar van kisebbségben a szülészeti osztályokon.

alvito 2014.09.28. 11:47:48

Az ide írogatók többségét nem érinti az, amiről írok.
Másfél évvel ezelőtt állást kerestem (62 évesen) az irodai munka szektorban( nagyjából ehhez értek). Alig volt állás, szinte sehova sem hívtak be interjúra.
Most megint állást kerestem, el tudtam küldeni kb napi 10 önéletrajzot, már 4 helyre behívtak, és egyre fel is vettek.
Magamban ezt egyfajta fellendülésnek, pezsgésnek éltem meg - és ez TÉNY.
A többi nálam a fikázás kategória.

BelAmi 2014.09.28. 11:54:48

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: "A 2 millió hívő cseréli a portrét a hitvesi ágy fölött, aztán ennyi"
Ez az örök igazság. Az alattvalói mentalitás és seggnyaló hajlam ősidők óta az emberiség sajátja.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 11:58:13

@nu pagagyí:

Az MSZP viselt dolgait kiteregető blogot remélem, te is olvasod:

lopott.tumblr.com/

Az ex-egyenlítős Németh Gábor írja, akitől elloptátok a blogját ;)

Ennyit rólatok.

Danubium 2014.09.28. 11:58:17

@nu pagagyí: "Nem kell látónak lenni, elég hozzá a teljes indukció. Ha tetszőleges n esetre érvényes valami, akkor n+1-re is érvényes lesz."

Erről a gyereklogikáról ennyit:
xkcd.com/1122/

A magyar baloldal hagyományaiban pedig "nemzet" sose létezett, csak bevándorlókra lecserélhető fogyasztótömeg. Ennyit a kiárusításról.

nu pagagyí 2014.09.28. 12:15:12

@Danubium: A magyar jobboldal sajnos megrekedt a feudalizmusnál: hűbéri lánc, származási előjogok. Ebből nem lesz nemzet.

Mr. Waszabi 2014.09.28. 12:15:22

Nem érdemes a valóság talaján meg nem alapozott hipotézisekben reménykedni. Orbán jelenlegi (2010-) gazdaságpolitikája csak akkor működhetett volna, ha a külföldieket, azaz az ország tőkeellátásának forrását nem megsemmisíti, feléli, hanem felhasználja átalakítási terveihez, azaz inkább támogatnia kellett volna, nem kiszipolyozni gyors népszerűségért. Az mszp kormányok hibáját korrigálva, szépen haladhatott volna a siker útján, ehhez megvolt minden hatalmi eszköze.
Ennek fényében a mai napig nem értem, hogy ha valóban hosszútávra tervezett, akkor miért kapkodta el a dolgokat. Jelenleg kb 1986-nál tartunk, amikor még döcögött az ország, eladósodva, saját tulajdonú vállalatai kiszipolyozása miatt, ami tovább gyorsította a versenyképesség elvesztését.
Amit itt most Orbán művel, az az államkommunizmus bukó korszakának felélesztése, aminek nincs perspektívája. Hangzatos szlogenek, a nép egy része hiszi, viszont a pénztelenség, a hatékonytalanság egyre nő, amint az államadósság is, miközben egyre több pénzt von ki a gazdaságból.
Amilyen rövid idő alatt alakította vissza az állam és a gazdaság berendezkedését szocreálra, pont olyan rövid idő alatt válik az működésképtelenné, mivel a kulcs a tőke felélése s abból minél nagyobb rész magánzsebekbe folyatása. Ez így legfeljebb az oligarcháknak lesz siker, az országnak semmiképpen.
Az elég lemaradott gondolkodásmód - nem ad megoldást - , hogy ha nincs egy nagy tömegű ellenzéki párt, akkor jobb, ha ez marad. Jobb, ha a parlament és az államhatalom megosztott, mint ha a parlament/államhatalom osztja meg az országot. Persze, a jelenlegi választási törvény mellett nem látom, hogy ez hogy volna kivihető, hisz a nagyok malmára hajtja a vizet a fideszes választási törvény. Mindegy egyelőre - legkésőbb akkor lesz tabula rasa, amikor a sarcolás és herdálás következményeit egyértelműen érzékeli a választók többsége. Ebben nem lesz csoda, elkerülhetetlen. Nem létezik populizmus és hatékonyság kellemes, eredményes ötvözete egy szegény országban.

dr doktorka 2014.09.28. 12:15:39

@alvito:

Azt persze el se hinnéd, hogy ha már volt is állás, az azért volt, mert a magyarok tömegesen húznak el külöföldre, aztán neked pont adódott egy.

Ha viszont a statsiztikát nézzük, akkor tudjuk, hogy a versenyszektorban egyetlen egy darab új állás nem keletkezett 2010 óta. Csak a közmunkás meló futott fel 200 ezerre.
Hamisak tehát ezek az egyéni sikerélmények, ugyanis az ország egésze pang.

Blogger Géza 2014.09.28. 12:19:18

@dr doktorka: Ne magadból indulj ki, kicsi huszár. Kizárt, hogy bármiféle politikai esemény miatt én öngyilkos legyek, tudtommal 2002-ben sem lett senki emiatt öngyilkos. Én jól megvoltam 2002 és 2010 között is, gyarapodtam, csak rossz volt nézni, ahogy teszik tönkre az országot. De kibírtuk. De szerintem ebben a 2010-2018-as időszakban annyira rendbe lesznek téve a dolgok, és az új alaptörvény garanciái (adósságszabály, adótörvények kikezdhetetlensége, KT megnövelt jogköre) is gondoskodnak róla, hogy a baloldal esetleges újbóli hatalomra kerülése esetén se tudjanak annyit rontani, hogy abból nagy baj legyen. (Mint 2008-2009-ben) És hát egyelőre valóban nem látszik az a kiemelkedő személyiség, az a fantasztikus program és stabil szervezet, amelyik itt váltóerő lehetne 2018-ra. Épp ezért lehet, hogy a Fidesz nem csak Orbán vezetésével tud majd győzni 2018-ban.

Blogger Géza 2014.09.28. 12:23:04

@Krisz11: "Amit hiányolok, az a közbiztonság. Azért szinte semmit nem tettek." Bevezették a három csapás törvényt, levitték a büntethetőség korhatárát, egy csomó maffiózót elkaptak (Vizó), erősen növelték a rendőrök létszámát és sok bűncselekmény statisztikája javult. Csodák nincsenek, eredmények vannak.

mno.hu/ahirtvhirei/csaknem-3500-zal-tobb-rendor-dolgozik-a-kormanyvaltas-ota-1195834

dr doktorka 2014.09.28. 12:27:46

@Krisz11: "Ha Orbánék megvalósítják az újraiparosítást, a termelés erősítését"

Rákosi elvtársnak voltak ugyanilyen jelszavai. "A vas és acél országa leszünk!"

Egyébként ez valami röhej, hogy egy semmihez nem értő politikus bedob valami iszonyatos baromságot, amelyen röhög az egész szakmai világ, de a nép inkább a hauzudozásból élő politikusoknak hisz mintsem a szakami elemzőknek.

Újraiparosítás? Mit akarsz? Felépíteni a színtiszta magyar Csepel Vas és Fénmmüveket? Vagy a színtiszta magar Lada gyárat (az Audit nem lehet államosítani)? Vagy színtiszta Hungarian Boing gyárat? stb. Aztán kifogja ehhez idetolni a 100-200 milliárd eurónyi tőkét? Majd a hanyatló Nyugat? Orbánnak?????
És persze honnal veszel szaktudást? Orbánya ahhoz is hülye, hogy tudja, hogy egy cégben közgáz és jogi egyetemeken végzettek garmadája dolgozik, ő meg pont ezeket nyírja ki. Mert ezek "spekuláns" szakmák.

Látom, megint szopja be a nép az üresfejü politikusok jelszavait, nem tanul ez a nép semmiből. És hát micsoda szép hagzatos jelszavak voltak ezek is, ráadásul nem 60 évvel ezelőttről, hanem tegnapról:

évi 5%-os GDP növekedés
65%-os államadósság 2014-re, 50% alatti 2018-ra
1 millió új piaci munkahely
Magyarország, Európa legversenyképesebb gazdasága 2013-ra

Jó sok dumát beszopott itt mindenki, és úgy látszik, a hülye hívőknek igényük van a repetára

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 12:37:06

@Danubium:

Amit @nu pagagyí: csinál, az nem csak gyereklogika, hanem az evolúció teljes tagadása :)

dr doktorka 2014.09.28. 12:38:31

@Blogger Géza:

@Blogger Géza:

Már megint a hazudozó forrásaiddal jössz? Amelyekről már rég megírta az össze szakorgánum, hogy a kormányzat különböző módszereket mos össze, amivel gyakorlatilag lehazudja a valóságot.

A valóság meg az, hogy a KSH EGYÉNI MEGKÉRDEZÉSES módszere közismerten hamis eredményt szállít. Ezt a KSH is rendre elmondja, tehát már itt bukik a te hazudozó fideszes forrásod.

A KSH azt is elmondja, hogy a VÁLLALATI MEGKÉRDEZÉSEK pontosak, mert abban csak azokat mérik fel, akik ténylegesen alkalmazva is vannak. Ebben a felmérésben meg az a végeredmény, hogy egy darab új munkahely sem keletkezett 2010 óta.

Hogy is keletkezne, amikor a gazdaság 2014-ig pangásban volt, évente átlag 0,3%-ot nőtt. Majd egy pangó gazdaság fog 100 ezernyi új munkahelyet teremteni, ugye észlény?

nu pagagyí 2014.09.28. 12:40:06

@polyvinyl: Mindenféle blogot olvasok, ahogy egy polgárhoz illik. A Fidesz-hatalom viselt dolgairól például az atlatszo.hu-n találhatsz megalapozott olvasmányokat. Szerintem a te életedet befolyásoló disznóságok közül, a mindenkori hatalom visszaélései lényegesebb információk, mint a periférián mozgó csoportok elszámolási vitái. Amúgy a mostani MSZP-ről sincs jó véleményem, ha ez érdekel. De sosem érdekeltek egy adott párt emberei, mind ugyanabból a közegből verbuválódnak, amelyet Magyarországnak nevezünk. Olyanok, amilyenek.

Valójában a hatalomgyakorlás módja, maga a rendszer fontos, hogy alkalmas-e arra, hogy minden ember tehetsége megnyilvánuljon és megvalósíthatják-e azokat a célokat, amelyeket önként és nem parancsra maguk elé tűznek. Ha a rendszer nem ilyen, akkor hiába nyomja akármilyen szuggesztíven a hülyeségeit az egyetlen médián keresztül a rendszer főkolomposa, akkor sem fog tetszeni. Hiába papol a nemzetről valaki, aki a tetteivel következetesen rombolja azt.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 12:40:57

@nu pagagyí:

"Ebből nem lesz nemzet."

Volt rá 45 évetek 1945-90 ig, hogy "nemzetet" csináljatok. Volt rá plusz 12 évetek, meg három ciklusotok 1990-2010 között, hogy "nemzetet" csináljatok.

Nem megy ez nektek, jó lenne, ha belátnátok végre, hogy ti csak lopni, csalni, hazudni, rombolni és zülleszteni tudtok.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 12:41:56

@nu pagagyí:

" Mindenféle blogot olvasok, ahogy egy polgárhoz illik."

Akinek nincs polgári értékrendje, az nem polgár.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 12:44:21

@nu pagagyí:

"Amúgy a mostani MSZP-ről sincs jó véleményem, ha ez érdekel."

Mégis mellettük kampányolsz. Egyébként nem érdekel, minek tartod magad, beérem azzal, ami a kommentjeidből átjön.

polyvinyl · http://beszelomajom.blog.hu 2014.09.28. 12:48:54

@dr doktorka:

"Mit akarsz? Felépíteni a színtiszta magyar Csepel Vas és Fénmmüveket? Vagy a színtiszta magar Lada gyárat (az Audit nem lehet államosítani)? Vagy színtiszta Hungarian Boing gyárat? "

Ha a "Boing" gyárból kettőt építenénk szorosan egymás mellé, akkor akár BoingBoing nagyhatalommá is válhatnánk :D

De gondolom, te a Boeing gyárra gondoltál.

dr doktorka 2014.09.28. 12:48:59

@Blogger Géza:

Jaj te kis Havasi Berci! Kíméld már meg az olvasókat a te kiszínezett életmeséidtől, miszerint mennyire boldog és sikeres lehet mindenki ebben az országban, hiszen neked is kurva boldog és kurva sikeres életed volt, van, lesz, na meg hogy jó befektetéssel meg FX ügyletetekkel te is becsületesen összespekuláltál már egy egész 170 milliós házat akárcsak a Pjotr Szíjjártó (apropó, mit szól ehhez a seggvezéred, hogy NEM A MUNKA ALAPÚ társadalmat építi se Pjotr elvtárs, se te?), na és ezt bárk megteheti, tehát nincs itt semmi látnivaló a 170 milliós dunakeszi Villa Negrán, szóval a hülye kis óvodás színvonaladdal hipnotizáljad a birka párttársaidat. Ez itt nem egy fidesz birka telep, itt vannak olyanok is, akiknek van eszük.

kvadrillio 2014.09.28. 12:53:21

Húsz százalékra korlátozzák a külföldi tulajdonrészt az orosz sajtóban
MTI|2014. szept 26. 19:36
[A+ A-]
[Nyomtatás]
[Küldés e-mailben]

Az orosz parlament alsóháza elfogadta azt a törvénymódosítást, amely 50 százalékról 20 százalékra szorította le a külföldi tulajdonrészt plafonját az orosz nyomtatott és elektronikus sajtótermékekben, így a rádiókban és televíziókban is.

A jogszabály ellen a harmadik, végső olvasáskor mindössze 2 képviselő szavazott nemmel a 450 fős dumában, és 430-an szavaztak igennel - írta a Rosszijszkaja Gazeta című orosz kormánylap online változata.

A törvénymódosítással egyúttal megtiltották nemcsak a külföldieknek, hanem a kettős állampolgároknak is, hogy Oroszországban bármilyen tömegtájékoztatási eszközt alapítsanak.

Az orosz parlament alsóháza alig egy hete tárgyalta első olvasásban a sajtótörvény módosítását, amelyet három ellenzéki politikus nyújtott be. A képviselők most egyszerre második és harmadik olvasásban tárgyalták meg a törvénymódosítást. Annak ellenére fogadták el ilyen gyorsan, hogy orosz szakmai szervezetek szerint azt előbb széles társadalmi vitára kellett volna bocsájtani és szakértői vizsgálatnak kellett volna alávetni.

Az orosz végrehajtó hatalmat ellenőrző úgynevezett Társadalmi Kamara illetékes bizottságában arra is figyelmeztettek, hogy a törvénymódosítás gazdasági szempontból is felülvizsgálatra szorul. Dmitrij Birjukov, az információs társadalomfejlesztési, tömegtájékoztatási és tömegkommunikációs ügyekkel foglalkozó testület vezetője attól tartott, hogy a törvénymódosítás épp az általa hagyományosnak nevezett, nyomtatott orosz sajtót és a televíziós, valamint rádiós csatornákat sújtaná, amelyek versenyképességben és a befektetők vonzását illetően alulmaradnak az internetes médiával szemben.

Szakértők az állam egyre erősebb befolyását és az orosz állásponttal ellentétes vélemények kiszorításának eszközét látják a törvénymódosításban.

Az orosz sajtótörvény módosítása 2016. január 1-én lép hatályba, de a tulajdonosoknak 2017. február 1-re kell az új szabályozáshoz alkalmazkodni.

A jogszabály nem vonatkozik a Független Államok Közösségében és az azon kívül is fogható Mir nevű orosz nyelvű televízióra és az orosz-fehérorosz szövetségi állam televíziós társaságára.

Számos oroszországi nyomtatott sajtóterméket, illetve elektronikus médiát ugyanakkor komolyan érint a korlátozás. Az SZTSZ szórakoztató kereskedelmi televízióban 37,9 százalékban tulajdonos a svéd MTG Group.

Az egyik legbefolyásosabb orosz napilap, a Vedomosztyi részvényei a finn Sanoma Independent Media, a Dow Jones és a brit Financial Times Group között oszlanak meg. A Forbes amerikai magazin a német Axel Springer kiadóé. A Metro című ingyenes napilap orosz változatának társtulajdonosa a vele azonos nevű svéd cég.

Lájkoljon minket a Facebook-on is!

..nahát !...nahát ! nem lesz sidó médiauralom ??? vagy csak sidó médiauralom lesz-e ??? :O)))))))

Krisz11 2014.09.28. 12:54:48

@dr doktorka:

"Újraiparosítás? Mit akarsz? Felépíteni a színtiszta magyar Csepel Vas és Fénmmüveket?"

A Lego vagy Mercedes gyár sem magyar tulajdonú, de az ipar része.

Blogger Géza 2014.09.28. 12:57:35

@dr doktorka: Megint hazudsz. A KSH vállalati megkérdezéses módszere alapján is erős növekedése van a versenyszférában. Hozzátéve, hogy az semmivel nem pontosabb, mint a munkavállalói megkérdezése, épp ellenkezőleg, hiszen az sokat nem ér el. (kisvállalkozások, egyéni vállalkozók stb.) Az elmúlt 4 évben kb 15%-kal nőtt az ipari termelés Magyarországon és nem meglepő módon kb ennyivel (15%-kal) nőtt a feldolgozóiparban foglalkoztatottak száma is. Idén is kb 5-8%-os ipari növekedés várható, épp ezért az ipari foglakoztatás növekedése is tovább tart várhatóan.

Feldolgozóipari alkalmazottak 2010 Q2: 786 ezer
Feldolgozóipari alkalmazottak 2014 Q2: 901 ezer

Ez + 115 ezer fő.

www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_qlf005a.html

nu pagagyí 2014.09.28. 12:58:10

@polyvinyl: Számomra a polgári értelemben vett nemzet kialakítását célzó legfontosabb események a következők:

- 1848-49: forradalom és szabadságharc
- 1918: őszirózsás forradalom
- 1991: rendszerváltás

Mindegyik megbukott, anélkül, hogy megerősödött volna az emberek hite a jogegyenlőségen, egyéni szabadságon és demokrácián alapuló nemzetben.

Blogger Géza 2014.09.28. 12:59:43

@dr doktorka: Szíjjártó munkabérből kereste, amije van. No persze ehhez jó befektetés is társult, de ha nem dolgozott volna, nem lett volna mit befektetnie.

nu pagagyí 2014.09.28. 13:04:44

@Blogger Géza: A cuclizmus alatt is mindig túlteljesítettük az ötéves terv irányszámait. Csak ne jött volna el az igazság pillanata, amikor kiderült, hogy mennyit értek a "vívmányok". A számokról meg annyit, hogy vannak más számok is: államadósság, szar forint, elfolyó közpénzek, nulla innováció, romló közszolgáltatások, leamortizálódó infrastruktúra, lemaradás a versenytársainktól.

Most is hitelből és EU-s támogatásokból fejlődünk. Egyre nő az államadósság és nem akarom részletezni mi történne, ha a "rohadó" Nyugat elzárná a pénzcsapokat.

nu pagagyí 2014.09.28. 13:10:09

@Blogger Géza: A szülei tartják el? Szargyártóék is a sikeres Fidesz-család mintáját tükrözik:

A fiú politikus, apja (anyja/testvére/közeli rokona) állami közbeszerzések haszonélvezője. Akárcsak Orbánék, Kövérék, Stumpfék...

dr doktorka 2014.09.28. 13:20:50

@polyvinyl:

Te meg a polgári értékrend! Bruhaha!

A te polgári értékrended ezek:

rezsicsökekentés
vagyon elkobzás (manyup)
100 milliárdnyi forintok privatizálása a haveri zsebre (földek, trafikok, kaszinók, off shore gáz)
államosítás, ráadásul extra felárral (Eon)
lezüllesztett gazdaság (no Merci no GDP)
vakhit a vezér tévedhetetlenségében és abban, hogy mérföldekkel jár a korszaka előtt

Öcsém, te egy kádári proli vagy, hiába is hazudod magad polgárnak. Pont olyan proli vagy, mint az elvtársaid, akiket 2009-ben a maszopban otthagytál. Persze a többség veled ment, köztük a 3/3-asok, egykori ÁVÓ-sok, most meg itt ugattok a ballibsikről.

Bruhaha!

dr doktorka 2014.09.28. 13:24:13

@Krisz11:

na de hát a Lego, Mercedes, meg a tüdőnkent megmégező, a gyerkeinknek rákot okozó Apollo az mind rohadt külföldi multi, aki csak bérrabszolgát tartani jön Magyarországra.

Szóval miféle iparosítási stratégiáról van itt szó?

bölcsbagoly 2014.09.28. 13:33:37

Rossz a posztiró amerikai hasonlata, ott ugyanis a pénzvilág vezeti az országot, az elnökök és a szenátorok, képviselők, kormányzók bábok a kezeikben. Az az oldal nyer a két álpárt közül, amelyik éppen többet ígér a pénzvilág igényeire. DE Bilderbergék nyílt szerepvállalása mutatja, hogy ez már Európára is érvényes.

dr doktorka 2014.09.28. 13:34:37

@Blogger Géza:

Szegény kicsi fideszes udvari bolond, ezt ne erőltesd! A foglalkoztatási tabella, amire hivatkozol, az egyéni megkérdézéses módszerből lett extrapolálva. Nem pedig a vállalati megkérdezés számait írják bele.

A másik valóság meg az, hogy évente nincsen több 30 ezer új vállalati állás hirdetés, ráadásul ezek egy része nem is lesz betöltve. És közben meg ugye régi állások is szünnek meg.

Marad a valóság, miszerint a vállalati szektor 95-98%-a 2010 óta recesszióban és pangásban van, csak a bolonddal lehet elhitetni, hogy erre az alapra majd 100 ezernyi új munkahelyet fognak a cégek teremteni.

bölcsbagoly 2014.09.28. 13:36:05

@nu pagagyí: látom, te a tyúkeszeddel képtelen vagy mást elfogadni mint amit a ballib média tölt az agyadba! Mi lenne ha megpróbálnád függetleniteni magad tőlük? megpróbálhatnád, legalább egy hétre és közben tedd félre elfogultságodat és frusztráltságodat. megéri, meglátod!

bölcsbagoly 2014.09.28. 13:36:59

@dr doktorka: jó,jó, de valódi orvos mikor látott utoljára? Elkelne ahogy látom...

alvito 2014.09.28. 13:37:44

@dr doktorka:
Az kétségtelen, hogy számít az, hogy sokan elmentek külföldre.
Az nyilván nem igaz, hogy nulla a keletkezett állások száma, hiszen lettek munkahelyek - főleg vidéken - ez is tény.
A másik, ami viszont szomorú, hogy ahogy nézem a megmaradt munkavállalók között sok a kevéssé használható munkaerő. Az ember nem is hinné, hogy milyen nehéz jól és megbízhatóan dolgozó alkalmazottakat keresni - inkább a nem nagyon kvalifikált munkaerőről beszélek.

bölcsbagoly 2014.09.28. 13:38:15

@nu pagagyí: miért, az elvtársaid kellene az élvezők legyenek? nem voltak elég ideig (45+20 év)?

Blogger Géza 2014.09.28. 13:52:23

@dr doktorka: Már megint hazudsz. :) Ez már népszokás a ballib oldalon persze. Akkor hozd ide azt a táblát, amelyik mutatja, hogy NEM nőtt az elmúlt 4 évben a feldolgozóipar/ipar/ versenyszférában a foglalkoztatás. Honnan a halából tudod te, hány hirdetés van az országban? Egyrészt nem minden állást töltenek be hirdetéssel, ráadásul lehet, hogy egy hirdetéssel felvesznek akár 8 embert is egy gyárba ugyanabba a munkakörbe.

zobod 2014.09.28. 14:10:40

@dr doktorka: sajnos sok KKV akkor bővített, mikor a belföldi kereslet jelentős része olyan forrásokon alapult mint a hitelezés, vagy az adórendszeren keresztüli vagyontranszfer a jól kereső, munkaerőpiacon értékesebb rétegektől az értéktelenebb rétegek felé. Ők most vannak bajban. Nem biztos hogy ez rossz, a magyar gazdaságszerkezet olyan, hogy a lakossági fogyasztás kb. 40%-a import. Ha nőne a kereslet, akkor alighanem jelentősen romlana az egyébként mostanában nagyon szuper külkereskedelmi mérleg.

Én munkába állásom óta a piacgazdaságban, annak is az exportra fókuszáló szegmensében dolgozok (előbb gépipar, majd IT), és ott viszont pontosan ellenkező a trend, igazából kapacitás problémák vannak, nem tud a kínálat rendesen utána menni a keresletnek. Akármennyire is kényelmetlen ezt sokaknak elfogadni, a magyar gazdaság a 300-as euro árfolyam felett kezd el élni, ugyanis nem a belföldi fogyasztásnak, hanem az exportnak kell húzni.

nu pagagyí 2014.09.28. 14:19:17

@bölcsbagoly: Ostobabagoly, nappal aludnod kell! A te időd a sötétség.

nu pagagyí 2014.09.28. 14:28:40

@bölcsbagoly: Nekem nincsenek elvtársaim. Azt várom el, hogy mindenki tényleges teljesítménnyel boldoguljon és az értékmérő a piac (szakmai közvélemény, szabad emberek tudatos választása) legyen. Szánalmas, ahogy tehetségtelen emberek egymást nevezik ki magukat tehetségesnek. Hülyét egyetemi tanárnak, bunkót Kossuth-díjasnak, giccsművészt akadémiai elnöknek.

Mr Neanderthal 2014.09.28. 15:15:32

Kurvara fel tud idegesiteni ha valaki nem ismeri a kulonbseget a -ba -be es a -ban -ben kozott. Ne irjon egy szot se, meg feszbukon se.
Az meg nyilvanvalo hogy az fog nyerni aki nagyobbat tud kitalalni mint a rezsicsokkentes vagy a valutasmentes. Ingyen vacsora? Ingyen utazas? Hahaha

MACISAJT 2014.09.28. 15:25:37

"Mi lesz Orbán Viktor után?
A legnagyobb csapás a váltáskor következhet be. "

A ballibák számára mindenképpen..
Ugyanis az a bizonyos váltás az úgy fog megtörténni hogy Orbán átül a köztársasági elnöki székbe...

conchita wurst 2014.09.28. 15:40:26

megint váltás lesz? meg összefosás?

áásít

Andy73 2014.09.28. 15:42:03

A cikk első mondata igaz. A többi ennek megfelelően felesleges szócséplés.
Azért nagyon ciki ez így egy választási kampány hajrájában, hogy a balos blogger nemcsak előre elkönyveli a saját oldala bukását, hanem azon fantáziál, hogy vajon hány ciklus múlva lesz reális baloldali alternatívája a mostani kormánynak. De mivel ez egyelőre nem látszik, így azon fantáziál, hogy mikor vonul már vissza Orbán. Hátha akkor több esélyük lesz.
Szóval ez így nagyon szánalmas. Tényleg komoly probléma, hogy nincs valódi ellenzék az országban. És még az ellenzéki bloggerek is csak álmodozni tudnak a távoli jövőröl.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 15:46:08

@maxval a bircaman:

A pártelőadáson egyszerű fejecskédbe beletöltött fideszigazság, és a valódi világ igazsága között nagy a különbség. Amikor erre rájössz, akkor lesz eszmélésed pillanata, igaz, fájdalommal is fog járni, mert csúti idolod ugyanakkor fog a történelem pöcegödrébe kerülni.

conchita wurst 2014.09.28. 15:54:04

@cenzuratroll bosszanto: a csúti idol megbukását jósoljátok 10 éve baszod

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 15:54:37

@Blogger Géza:

Te sem leszel már hülye, ha megkérdezéses alapú statisztikának hiszel.

conchita wurst 2014.09.28. 15:57:24

@cenzuratroll bosszanto: hehe, hát megint nem ezen a mostani választáson jön el a pillanat

de majd

2014.09.28. 15:59:30

Utánam a fiam jön, Gáspár. Jogász lesz, majd miniszterelnök.

bölcsbagoly 2014.09.28. 16:11:29

@nu pagagyí: még ezt sem tudod jól! A hóbagoly meg a réti fülesbagoly pl. nappal vadászik.
Még rosszabb, amikor a magadfélék saját magukat nevezik ki tehetségesnek!

Blogger Géza 2014.09.28. 16:25:40

@cenzuratroll bosszanto: Minden statisztika megkérdezésen alapul. :) Ebben az esetben a munkaadókat vagy a munkavállalókat lehet megkérdezni. Mindkettő ugyanazt a trendet mutatja.

nu pagagyí 2014.09.28. 16:28:05

@bölcsbagoly: És te melyik bagoly vagy, hó vagy füles? Nem várok kinevezésre, saját erőmből teszem, amit teszek, piaci körülmények között, így szinkronban van a tehetségem azzal, amit elértem. Neked is ajánlanám, bár nyilván nehézséget okoz, hogy megmérd magad, mint szakmádnak egyetlen, összehasonlíthatatlan egyede, amely tudásra lehet, nincs is szükség. A stílusodból és mondandódból nem következtetnék különösebben hasznos tevékenységre.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 16:43:48

@maxval a bircaman:

Teljesen mindegy, hogy a párttagkönyv a zsebedben van vagy nincs, amikor a nyelved orbán seggébe helyezed. Szerintem ő sem hiányolja, a hozzád hasonló hülyékre építi a társadalmát, nem a párttagokra.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 16:44:46

@Blogger Géza:

Aha. A te narancskommunista agymosott világodban. Statisztikát sokmindenből lehet készíteni, csak te hiszed, hogy a megkérdezés az egyetlen.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.28. 16:58:57

@cenzuratroll bosszanto:

Utoljára 2002-ben szavaztam a Fideszre. Ne magadból indulj ki.

bölcsbagoly 2014.09.28. 16:59:20

@nu pagagyí: nyilván, mert pl. a fogpiszkáló vagy seprűnyél gyártás sokkal hasznosabb, hiszen rengeteg embernek van rá szüksége, ugyebár? Ezt egy tudósnak sem sikerül ellensúlyoznia, hacsak nem az alkalmazott tudományok területén dolgozik. sorry...

Blogger Géza 2014.09.28. 17:00:28

@cenzuratroll bosszanto: Ugyanúgy készítik ezeket elég régóta, európai sztenderdek alapján, ha ugyanolyan módszer mellett növekedést mutat, semmi okunk azt hinni, hogy nem valós. Egyébként ha nem a munkavállalók felől és nem is a munkaadók felől közelíted ezt meg, elég nehéz elképzelni, hogy hogyan máshogy. :)

klacus 2014.09.28. 17:04:56

@cenzuratroll bosszanto: neved legyen nettó trollmajom :-)

sutyerák 2014.09.28. 17:43:51

amikor orbán eltűnik,akkor kitűzöm újra a kokárdát. az lesz.

bölcsbagoly 2014.09.28. 18:23:25

@sutyerák: rakd el jól naftalinba, hátha addig megmarad.....

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 18:24:09

@maxval a bircaman:

Nyelved és agyad mérete nem ezt mutatja.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 18:25:03

@Blogger Géza:

Okunk semmi. Mivel ez a bibliád, eleve csak hazugság lehet.

cenzuratroll bosszanto 2014.09.28. 18:25:38

@klacus:

Ha ez kell ahhoz, hogy hozzáférj este orbán hátsójához, legyen.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.09.28. 19:30:37

@nu pagagyí:

A történelmi tapasztalat az éppen ennek az ellenkezője. AZ országot mindig is a baloldaliak csúsztatták lejjebb, rabolták ki, és adták oda nagylelkűen területeinket szomszédainknak, a hadsereg önkéntes leszerelése által ala Károlyi faszkalap Mihály.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.09.28. 19:34:08

@dr doktorka:

Az MSZP csicska GYurcsány seggnyalók ostoba tábora, mint te, nu pagagyí és Kovi, magasról leszarhatóak.

Ha tüntetni mentek örültök ha egy bridzs csapatnyi ember összejön, ha meg szavazásról van szó, akkor a béka segge alatt vagytok szerencsére, és előtte utána is marakodnak a Gyurcsány, Bajnai, Karácsony féle exkomcsik a maradék koncon.

Sehol nem vagytok, így hülyeségeket írtok, magatokat nyugtatgatva, önáltatva, hazudva.
Létetek az Elkúrók vezetése nélkül szart se ér, de ez nem a mi problémánk.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.09.28. 19:35:11

@cenzuratroll bosszanto:

Na még egy majom MSZP csicska... Vedd már ki a nyelved Gyurcsány hátsójából szerencsétlen idióta ! :DDD

2014.09.28. 21:21:48

@Balt: hát ez is tetszik nagyon :-D láthatóan nem volt egyértelmű, hogy nem teszek különbséget a logók között...

@klacus: ez egy elég csúnya ad hominem érvelési hiba, de ha már elköveted egy olyan emberrel szemben, aki a saját nevén szólal meg, legalább keress rá a neten. Rendszertervező programozó vagyok, fejlesztési központban dolgozom, "nem középiskolás fokon."

Ha van kedved, olvass bele ebbe, utána döntsd el, tényleg ismered a fajtámat? ;-) hajnalvilag.hu/projects/TasteOfLuck.pdf

Brix 2014.09.28. 21:33:18

@zobod: "Akármennyire is kényelmetlen ezt sokaknak elfogadni, a magyar gazdaság a 300-as euro árfolyam felett kezd el élni" Ez egy kapitális tévedés! Mivel ez exportnak magas az import igénye, szinte alig van hozadéka a gyenge forintnak, ha csak az nem, hogy rendkívüli mértékben növeli az államadósságot és a lakosság terheit. A másik fontos dolog: lassan már valóban Európa legszegényebb országa leszünk, ha fizetéseket tekintjük, mindegy hogy vásárlóerő-paritáson vagy másképp nézzük...Egyébként minden jól fejlődő, újonnan csatlakozó ország az eurozónába törekszik, lsd: Észtország, Szlovákia, Litvánia.

dr doktorka 2014.09.28. 21:44:13

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: "AZ országot mindig is a baloldaliak csúsztatták lejjebb, rabolták ki"

Így van te a fideszbe menekült senkiházi komcsi. Itt egy lista az MSZMP-s tolvaj komcsikról:

Orbán Győző, Orbán apja: MSZMP komcsi párttitkár, aki aztán elprivatizálja magának a bányákat meg a Felcsút környéki földeket.

Orbán Viktor aki egykor reform kommunistaként indult, elprivatizálta a haveri körének a földeket, trafikokat, kaszinókat, off shore gázokat.

Kövér család: Vas megye első számú komcsijai, akik szintén elprivatizálták maguknak az állami vagyont.

Matolcsi, Hoffman Rózsa, Pintér, Martonyi, Hegedüs Zsuzsa marxista filozófus (Orbán első számú tanácsadója), Kerényi, Bencsik - mind mind megannyi MSZMP-s komcsi.
A fidesz nem más mint egy új MSZMP KB bizottság.

Igazad van észlény, ezek a komcsik, ezek tették tönkre az országot!

Harcolsz ellenük vagy nyalod a seggüket ezerrel te senkiházi?

dr doktorka 2014.09.28. 21:52:34

@Blogger Géza:

Figyelj te fideszes udvari bolond: nagybetükkel írom, hogy a troll fejed megértse:

A KSH FOGLALKOZTATÁSI STATISZTIKÁJA HAMIS KÉPET AD, MERT AZ EGYÉNI MEGKÉDEZÉSES MÓDSZER HAMIS ADATOKAT SZÁLLÍT. EZT MAGA A KSH IS ELISMERI.

A MAGYAR GDP NÖVELEDÉS 2014-IG PANGOTT, CSAK A MAGADFAJTA KÖZMUNKÁS FIDIÓTA VESZI BE AZT A KORMÁNY CUMIT, HOGY EGY PANGÓ GAZDASÁGBAN 100
EZER SZÁMRA TEREMTIK A PANGÓ CÉGEK A MUNKAHELYET.

A VÁLLALATI MEGKÉRDEZÉSES STATISZTIKA MEG IS MUTATJA, HOGY NEM TEREMTÖDÖTT EGYETLEN MUNKAHELY SEM 2014-IG:

AZ IPARI NÖVELEDÉS 2011- TÖL 2014-ig EGÉSZEN PONTOSAN NULLA SZÁZALÉK VOLT! A HÜLYE FEJED ERRE AZT MONDJA, HOGY ITT EBBEN A HOSSZÚ ÉVES PANGÁSBAN A MUNKAHELYEK 100 EZREI TEREMTÖDTEK.

MENJ A BIRKA MENET CSALÁDODBA, OTT A FÉLHÜLYE NYUGGER SZAVAZÓID BEÁJULNAK EZEKRE A PROPAGANDÁKRA, DE ITT TE CSAK KÖZRÖHEJ UDVARI BOHÓC VAGY A TELJES TUDATLANSÁGODDAL.

dr doktorka 2014.09.28. 21:58:29

@zobod: 2a magyar gazdaság a 300-as euro árfolyam felett kezd el élni"

A magyar export 70-80%-a külföldi tulajdonú cégekből jön, akik a májusi mérleg elfogadás után az összes eredményt és már utalják is haza, nehogy Orbánya lenyúlja azt. Az Audi 2013-ban 3 milliárd eurót, a magyar GDP 3%-át!!!! vette ki a cégből és utalta haza.
Ez azóta is szokása mindegyik értelmesebb mumltinak.
Eddig tart tehát az export töblet 70-80%-a: májusig. Utána menkül ki az országból.

Brix 2014.09.28. 22:01:02

@Blogger Géza: Ide figyelj , Te ostoba fidesz- bérenc! A valós munkapiaci helyzet a közfoglalkoztatás és a külföldön dolgozók adatai torzítják, ha ezeket nem számolnák bele , akkor 11.5% állna a valós munkanélküliségi ráta...A legtöbb nagyvárosban és az ország keleti részén szinte alig hirdetnek állást, ezt bármikor meg lehet tekinteni a nagy álláskereső portálokon...
Hazudnak a gazdaságról is, folyamatosan...Észre kellene már venni, hogy még a válság előtti reál GDP-t sem értük el!! Min 1-2 év kell még. A gyenge forint miatt lehet trükközni ide-oda, de ha euróban számítjuk a GDP -t akkor tisztán láthatni, mekkora a stagnálás!
Az államadósság elleni harcot szintén elbukták Orbánék, úgy hogy közben eltűnt a 3000+ milliárd forintos nyugdíj vagyon....Közben abszolút csúcson vagyunk az államdósság tekintetében, de GDP arányosan is nagyon közel a csúcshoz...
Ehhez jön majd a 10 milliárd eurós orosz hitel , egy évek óta romló tendenciát mutató forinttal...
Egyetlen " eredménye" az Orbán kormánynak hogy leszorították a költségvetési hiányt, de ennek árát a magyar lakosság fizette meg, egy példátlan, 3000 milliárdos megszorító csomag árán.

Amióta az Orbán-kormány kormány regnál, növekedett a szegénység Magyarországon és fokozódtak a társadalmi különbségek. A gyenge forint miatt, az ország egyre szegényebb lett. Nem csak az USD-hez és Euróhoz képest vagyunk hosszú távú gyengülő trendben , hanem a lengyel zlotyihoz képest is! Ezért van az, a szomszédos országokhoz képest (is) lemaradunk, az egy főre eső vásárlőerő-paritáson mért GDP-ben.

Blogger Géza 2014.09.28. 22:31:51

@dr doktorka: Ha nagybetűvel hazudsz, attól az még hazugság marad. Az ordibáláson kívül eddig semmivel nem tudtad alátámasztani a hazugságaidat.

Blogger Géza 2014.09.28. 22:40:15

@Brix: Bocsáss meg, de sehol nem számolják munkanélkülinek azt, aki dolgozik, és ezért pénzt kap.

A válság előtti reál GDP-t várhatóan hónapokon belül elérjük hála kimagasló növekedési ütemnek.

Az eladósodás elleni harc is kitűnően áll, a 2002 és 2010 közötti folyamatos emelkedés megállt, sőt, a 2010 közepén lévő 85%-ról 2010 végére 82%-ra, 2013 végére 79%-ra csökkent. (A 2014 végi adat is 79% körülire várható.)

Amióta az Orbán-kormány van hatalmon, jelentősen csökkent a munkanélküliség, és jelentősen javult a lakosság pénzügyi pozíciója.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.29. 13:16:51

@cenzuratroll bosszanto:

Ismétlem: ne magadból indulj ki. Nem mindenki pártkatona, mint te.
süti beállítások módosítása